Jump to content
Хронология на учителя Петър Дънов

1907_12_02 Учителя участва в неделно събрание, София, 2 декември, неделя


Ани

Recommended Posts

Учителя участва в неделно събрание, София, 2 декември, неделя

 

Протоколирано от Димитър Голев. Градът не е отбелязан в протоколите, но съдейки по писмата от тази година - в периода от 19 октомври до края на 1907 година, Учителя е бил в София. 

 

 

IV.2 декември 1907 година, неделя

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

2 декември 1907 година, неделя

 

Голов, М. Георгиев, Бъчваров, Арнаудов, Тачев, Петко и Гина [Гумнерови].

 

След прочитане на няколко стиха от Библията г-н Дънов каза:

 

- Всичките събития, които се сега слагат, е втори стадий за българския народ. На народа трябват служители - духовенство. Духът пита защо се събираме.

 

Гина отговаря: - Искаме да ни вразумят.

 

- За вразумяването - тоягата. Когато человек е гладен, какво иска? Да яде; после - работа, после - почивка. А има ли причини человек да се оплаква, преди да е работил? Защо се оплаквате от света? Има ли причина да плачете за умрелите? Небето не обича празните думи и празните приказки и оплаквания. Оплаквате се защо? Защото сте мързеливи всички. Кой е родил мързела? После, работа ли е това, когато человек работи само за тялото си? Това не е работа, а е трудене. Человек става мързелив само тогава, когато работи за тялото си. Какво е филологическото значение на думата „работа"? Тя се състои от двете санскритски думи „раби" и „блоти", което значи живот, а живот значи да се радваш на работа. А пък думата „труд" се състои от две думи: „тюкъ", или тъга, и „уд", което значи напрегнатост на удовете.

 

Имайте духа на децата, та да може да се учите. Духът пита: „Знаете ли защо присъствувах днес?" И какво е филологическото значение на думата „присъствува"?

 

По покана всеки един от нас избра по една дума. Бъчваров избра „съдина", ГумнероВ - „добродетел", Тачев-„борба", М. Георгиев - „принос", Гина-„любов", Голов - „наука", а Арнаудов - „Христос".

 

- Урокът от избраните думи и тяхното значение е, че не трябва да роптаете, Светът е добър, който съм направил, само че вашият не му съответствува. Предупреждавам ви да не ставате отглас на лоши влияния. Пазете мислите и желанията си чисти. Нека се давят псетата, а вам предстои работа: да бъдете носители на истината, която налагам у вас, и образ на любовта, в която ви обличам. Не искам вашите души да бъдат дрехли*. Не съм ли Аз навсякъде? И ако Аз присъствувам, от какво има да се безпокоите? Ако над вас се надвесват черни облаци, не съм ли Аз, Който съм ги пратил? Ако се подигат бурите, не са ли те под Моето ръководство? Ако се вълнува светът, не е ли той под Моето ръководство? И ако всичко в света става чрез Моя Дух, защо трябва да се безпокоите? Трябвали слугата да се оплаква от господаря си? Не, слугата трябва да люби своя господар.

 

Напуснете всякакво малодушие. Бъдете благи, както съм Аз благ, и справедливи, както съм Аз справедлив. Само тогава ще Ме познаете и ще ходите всякога във виделината на Моето лице. И всичкият мир ще разтвори своите обятия за вас, да ви приеме в себе си и да ви даде всичките блага и богатства, които съм запазил от незапомнени времена. Само в този живот ще разберете смисъла на вашия живот. Очаквам да ви намеря по-добре, когато се върна втори път.

 

Подир „Отче наш" - казахме я всички - Духът добави:

 

- Бъдете благословени. Моят мир да пребъде помежду вас.

 

IV.2 декември 1907 година, неделя

Изгревът - Том 11

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...